Thursday, June 3, 2010

duit...

Sejak masuk u, hari2 aku kena kira brape banyak duit aku blanja. Kalo nak makan tak leh lebih sepuluh ringgit sehari. Kalo nak belanja member makan pun dah pikir banyak kali. Tak macam dulu lah. Kalo dulu, nak blanja mamber tak pernah pikir panjang. Pastu,sekarang ni kalo nak makan pun cari kedai yang paling murah.Kalo ada kedai yang offer lunch bawah 4 ringgit, memang tu je la kedai yang kitorang g makan.Hahaha Tak cukup ngan duit makan, harga buku lak mahal2 je. haish... Pastu, kalo bole lecturer nak kitorang ada laptop. Aku pun setuju gak. Sebab senang sket nak wat assignmwent,tutorial ngan mastering subjek2. Tapi ongkos tu la yang jadi hal. Kalo laptop tu harga seratus dua takpe gak. Bole je nak beli bila2. Ni haram ah mahal. Pendek kata, kena saving la kalo nak idup kat sini. InsyaAllah aku cuba sedaya upaya nak jimat sebab aku tahu duit ni bukan senang nak dapat kan.

No comments: