Saturday, May 15, 2010

Aku dah makin tak faham ngan keinginan aku. Kalo nak diikutkan, aku sangat menginginkan biasiswa yang dapat membawa aku ke luar negara. Tapi tu dulu. Makin lama,perasaan tu makin tawar dan tak membara dalam hati aku. Aku rasa kalau belajar kat dalam Malaysia pun not bad gak. Tapi aku nak biasiswa tu. Kalau nak guna duit sendiri nak belajar, boleh pengsan mak bapak aku nak pikir pasal duit nih. Maknanya apa yang penting pengajianku ditaja. Tapi oversea ni pun cam best.

Entah la. Mungkin bila result JPA diumumkan dalam masa beberapa hari ni,aku akan dapat jawapan untuk perasaan aku nih. Kalo aku x dapat,aku akan teruskan je blaja kat UiTM. Which aku rasa insyaAllah fun sebab aku akan melepak ngan ramai member aku kat sana. Kalo aku dapat, insyaAllah aku terima despite perasaan bersalah aku sebab dah terlalu banyak menabur janji untuk bersama dengan sahabat2 aku yang berhajat nak gi UiTM ngan aku. Ya, sebenarnya aku dihambat rasa bersalah ngan janji2 aku yang aku dah buat. Camne kalo aku tak mampu nak tunaikan. Akankah renggang persahabatan yang terbina asbab kelalaian aku dalam melebatkan suasana hinggakan aku x sedar yang aku hanya insan yang lemah? Apapun, ianya akan ditentukan dalam masa beberapa hari ni.

Ya Allah,berikanlah aku apa yang terbaik buat diriku walaupun aku mungkin tak menyedarinya dan tak menyukainya.

No comments: