Saturday, April 10, 2010

Salam.... Seperti yang pernah aku janjikan, aku nak tulis pasal interview yang aku lalui kat sini. Bukan untuk bermegah kerana tiada apa yang perlu dinanggakan pun pada interview ini. First skali, kita cakap pasal iv PNB. Sebenarnya xde iv pon. Juz ujian bertulis cam 1st stage khazanah dulu. Ada tiga part test tu. Part 1 macam jawab exam. Kita analyse statement yang dia kasi pastu jawab soalan. 2nd part plak, statistics. Jawab soalan macam ekonomi la. Then last part, teka sequence gambar yang diberi. Tapi aku sangkut...haha. Tak sempat nak abeskan 3rd part. JPA plak skarang,haha. Antara iv yang aku pergi,aku paling berharap kat JPA la. Sebab aku nyer iv paling perform jpa la. Aku nyer iv ada 4 session. First session, introduction pasal diri sendiri la. Either in malay or english. Aku prefer malay la. Leh melebat. Hahaha. Aku cerita a little bit about my family,my background. Pastu cakap pasal koko ngan post kat skola. Cerita lagi pasal masa depan, nk study kat ner,course pe and why... 2nd session lak, discussion dalam bm. Wajib jawab dalam bm la. Soalan panel time tu, apa yang boleh dilakukan untuk membalas jasa rakyat asbab biasiswa ynag diberikan adalah duit rakyat. Bagi seminit nak fikir. 3rd session lak discussin in bi. Soalan tyme tu,home is more important than school in cultivating values. Yang ni aku rasa aku paling lebat antara 4 session tu. Last session, dia bg chance kalo aku nak tanya pape soalan. Jpa nyer format act depends kat panel gak ar. Ada member aku nyer iv sejam lebih tapi 2 soalan je. kat personal introduction tu pun dah dekat sejam. Introduction ni tolong la jujur. Kalo x, kantoi tipu naya doe. Lagi2 kalo background family and social status. TNB plak.... Yang ni aku nyer performance sumpah burok haram.Hahaha. Bi pon berterabor. Jawab pun meraban je. Huahaha. Sedih aku.

No comments: