Saturday, May 4, 2013

Tarikh 5 Mei di Malaysia inshaAllah akan menjelang tiba kurang daripada 24 jam lagi. Rakyat Malaysia akan beramai-ramai keluar mengundi pada tarikh ini dan kita bersangka baik kepada Allah swt, apa pun keputusannya nanti, Dia maha mengetahui. Saya berkira-kira untuk menulis juga mengenai PRU-13 ni. Tak lebih daripada nasihat untuk sesama kita. Walaupun saya kira pembaca blog ni, kalau ada pun, ramainya masih belum layak mengundi. Ataupun tidak akan mengundi tahun ini atas kekangan tertentu. Namun begitu, penulisan saya itu terhenti di pertengahan jalan. Mungkin tidak akan saya siapkan. Allahua'lam. Jika saya rasakan perlu, inshaAllah akan saya siapkan.

Apa-apapun saya tegaskan di sini kembali kata-kata Qalawun sebagaimana dipetik daripada buku Dalam Dekapan Ukhuwah, tulisan Salim A. Fillah.

"Kami tak tahu apakah ini rahmat atau musibah. Kami hanya berprasangka baik kepada Allah."

Begitulah selayaknya kita. Oh, dan jangan katakan saya menafikan usaha. Saya percaya Allah berikan kemampuan kepada kita untuk berusaha dengan segala kudrat yang ada. Akan tetapi, selayaknya, sikap inilah yang perlu kita amalkan regardless apa pun hasil kepada usaha kita.

No comments: